och varje vår dog jag lite grann
24 april 2008, 18:44
Filed under: Irriterande | Etiketter: , , ,

Tänk att det tog så hemskt många år för mig att komma på att jag är pollenallergiker. Jag hade de mest långdragna förkylningar man kan tänka sig och ett huvud på väg ut i någon okänd dimension av kosmos.  Ögonen rann, huvudet ekade, runt hjärnan hade någon dragit åt ett spännband och i öronen kändes det som om de inte ville höra mer. För att inte tala om nysningarna… Jamen, komisk effekt kan jag tänka mig att vara lite nu och då men att låta som ett nysande smatterband är varken roligt för mig eller omgivningen, speciellt inte på nätterna.

Men så förra året blev det lite värre, astman kickade in och plötsligt var det inte ”bara” en envis förkylning utan ”status-nästan-dödus”.

Hälsocentralen dit och åter med kommentaren, ”du verkar vara väldigt allergisk och allergin boostar astman”.

Jaha sa jag. Tänkte inte på det. Tänkte nog över huvud taget inte alls (svårt med hjärnan i ett spännband).

Skall man skylla sin dumhet på något så skyller jag på det faktum att jag är en ”early season allergiker”, jag reagerar inte på björk som alla andra utan på vide och sälg.

Är ingen annan allergisk så har man väl bara en väldans enveten förkylning, -eller hur?

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

