medeltida eller medelålders eller…
26 april 2008, 20:12
Filed under: Uncategorized

Jag tror ofta att jag fortfarande är sisådär 28-30 år. Ibland tror jag inte ens… jag vet.

Men så i veckan kände jag att jag blev så himla upprörd när insändarsidan i lokaltidningen inte var med. Dessutom har jag därtill börjat läsa ledarsidan och på dödsannonserna hänger jag dagligdax sedan 10 år tillbaka. För att inte tala om bebischecken varje söndag. Jag har börjat förstå.

Men när börjar medelåldern egentligen? Fick jag gissa skulle jag säga att vid 34 går en knivskarp gräns vilket då skulle betyda att jag med mina 37 redan är en rutinerad medeltida medelålders. Men jag känner ju inte så. Betyder det att att jag är den där värsta sorten som förtränger? Den man skrattar sådär lite åt?

Men lite småtendenser känner jag ju… en av dem är att jag inte missar ett avsnitt av körslaget och jag tycker nog att den där Brolle är lite småfarlig *roaaarr* (men regerar gör absolutalemente Cans).

* * *

Men till protokollet vill jag i alla fall ha fört att jag fick visa leg på Bolanche todag. På en lördag… det måste ju anses som ganska undomsdesperat?

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Jepp, förtränger gör vi. Vi är snygga, vi är unga och vi är absolut inte medeltida! Skriver under på alla punkter – förutom det där med Körslaget då.

Fast jag satt å andra sidan där på rad 5 och såg Footloose med dottern, och visst var Måns precis så där söt och farlig…..

Kommentar av Marie

Ja Team Cans var grymma idag (igen!) det var ståpäls i sista akten!

Du är ju ung fortfarande, jag har ju fyllt 38…

Jag har också tänkt en hel del på det att jag inte känner mig som 38, snarare 20, men det som gör mig bekymrad är ifall jag kommer att känna mig lika ung när jag är 80 och går med min rullator på långvården ibland en massa andra russin… fy fan, man kommer att vara fången i sin gamla kropp! Hemska tanke, måtte jag leva så hårt att jag inte blir så gammal, fysiskt!!!

Kommentar av Pelle

Marie: Snygg och ung, så är det ju! Sedan tror jag att det har lite grann att göra med generation X -grejen. Skall rota vidare. Återkommer.

Pelle: Ja. Tänk där på hemmet när man hasar runt i sin Kuyischi-jeans och tisha. Jag tror inte att vi blir så himla lätta att ha och göra med. Jag kan tänka mig att leda organiserade rullatorrymningar om nätterna.

Kommentar av Mo




Kommentera

