en härlig känsla
27 april 2008, 16:25
Filed under: Uncategorized

Idag har vi gråmulet men de sydvästliga vindarna är ljumma så det är väl i alla fall 17-18 grader. Otroligt skönt att slippa tjata på barnen om överdragisar, mössa och jacka. Jag tror jag har tjatat sönder dem. Jag behöver bara ta sats och öppna munnen så kommer repliken blixtsnabbt;

Jaaaaa-jaaaaa! Vi skaaaaaaa!

Nu drar de runt ett gäng barn/ungdomar från gård till gård och hoppar studsmatta, spelar boll och poker (tidigt skall det börjas). Åldrarna skiftar mellan 5 – 14 år och det är killar och tjejer blandat. Jättehärligt. Livet blir så mycket roligare för barn på landet när sommargästerna äntligen börjar komma ut och se om sina hus inför sommaren.

Just det där att dra runt i stora gäng känner jag igen från min uppväxt i Halmstad, alla fick vara med och jäklar vad kul vi hade… burken, röda vita rosen och dunkjaga.

Nostalgisk Mo.

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

