händiga Härtas trädgårdstips #1
28 april 2008, 19:22
Filed under: Vardag | Etiketter: , ,

Japansk pil i kruka utanför vår ytterdörr

Eftersom jag då är så himla medelålders så tänkte jag bjuda på ett sådant där trädgårdstips! Tycker ni som jag om att fylla krukorna med sjösten överst så handla inte sjöstenen på trädgårdsaffären.

Alla vi som haft akvarium vet att på djuraffären köper man samma sten enormt mycket billigare. I helgen var jag till ”vår” lilla djuraffär och mannen bakom disken plirade med ögonen och underade om det skulle bli akvarierengöring eller vårplantering. Plantering svarade jag. Då berättade han att blomaffären tvårs över gatan köper sin sjösten av honom eftersom den är billigare än hos deras grossist.

Och så blir det ju så himla fint!

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

