-tyyysssssstnad
06 maj 2008, 19:10
Filed under: Uncategorized

Jag och maken har varit ett par förfärligt underbart länge. Vi möttes när jag var på det 18:e och han på det 20:e. Att det var rätt val råder väl inga tvivel om eftersom vi nu efter 20 år är som ler- och långhalm.

En sak som många runt omkring oss kan reagera på är att vi kan vara tysta i varandras närvaro. Ibland går vi i timtal i varandras närhet utan att riktigt känna något behov att prata och bara trivs. Det förunderliga i det hela är att många runt omkring tolkar det negativt, det vill säga att pratar man inte så är man osams. Är det så?

Kan man inte bara få mysa omkring i sin egna lilla värld?

6 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Jo, det kan man sannerligen göra! Jag blir alltid lite irriterad på att folk har en förutbestämd bild av hur ett idealt förhållande skall vara. Alla relationer fungerar på sitt eget vis och så länge båda parter är nöjda, så är det smooth sailing tycker jag då 🙂

Kommentar av Weronica

Wero: Visst är det väl så? Vad som är sypermys för ett par kan vara markeringar för andra. Jag blir också irriterad på alla som tror sig veta… rätt.

Kommentar av Mo

”For the first time, I feel all right

I’m walking by your side
the rain has falling down
the air is fresh and cold
and it’s so scilent in the air

For the first time…

You keep your mouth shut
You keep your mouth shut”

Gloomy Productions©

Kommentar av Pelle

samma här, vi har ju varit ihop i mer än 20 år, ibland behöver man inte prata. Man vet ändå 🙂

Kommentar av hedgehog-sara

Egentligen kanske inte jag ska uttala mig om äktenskap, men jag tycker det låter som ett mycket sunt och härligt äktenskap. Varför ska man gå runt och prata för pratandets skull?!

För övrigt, tack för du kom tillbaka!
Saknade ju dig.

Kommentar av Sannalivsnjutaren

Pelle: Urtjusigt! And I mean it.

Hedgie: Man vet.

Sanna: Saknat er med!

Kommentar av Mo




Kommentera

