denna spelsyndens högborg
12 maj 2008, 20:56
Filed under: Småfolket | Etiketter: , ,

Jag har nämt det lite här och var i inläggen. A2:s pokermani. Allt började med att morfar ryckte in en dag som barnvakt när operationsörat inte vill läka och han var hemma. De spelade först Yatzy och sen lärde pappa honom poker. Därifrån skapades ett intresse hos den lille.

I helgen ledde A2 pokerspelet bland fotbollslagets småbröder, alla 6-7 år. När vi andra hejade för allt var tygen höll lärde A2 de andra allt vad han kunde om stegar, kåkar och sistor i skuggan under en björk. De satt där i timmar och hade skitskoj.

Idag kom han och sa att han skulle vilja ha en sådan där småpengsburk som morfar hade (5, 10, 25 och 50-öringar) så man kunde få spela poker på riktigt!

* * *

Avdelning: Det får allt bli ett snack med morfar.

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Min mormor lärde mig spela poker i A2’s ålder… men det har aldrig blivit värre än att jag ett tag titulerade mig själv som ”Kåkarnas konung”!

Så slappna av morsan, du sitter med säker hand!

Kommentar av Pelle

Pelle: Så du överlevde helgen! Och du; bättre att vara kåkarnas konung än att vara konung på kåken.
*sorry*…

Kommentar av Mo




Kommentera

