ny värld
14 maj 2008, 18:53
Filed under: Riktiga världen, Småfolket, Spring i benen | Etiketter:

Namnge en rink eller fotbollsplan någonstans i närheten av vår stad och jag känner mig som fisken i vattnet, jag vet var vaktis håller hus och var saker och ting är. Jag vet hur man går för att slippa gå förbi omklädningsrummen (som alltid har dörren öppen…) som stinker pensionerad gammelgädda.

Jag kan grejen.

Men nu detta, -en friidrottsarena.

I staden där vi bor arrangeras sedan urminnes tider friidrottstävlingar en helg i slutet av maj där alla skolklasser (åk 3-6) kan deltaga. Vi kan kalla det skololympiaden. Detta är en jättegrej och jag har faktiskt själv varit med och tävlat när jag gick i skolan (och faktiskt vunnit 1000 m, -det du G!). Men nu är inte som då, nu är skololympiaden jättemycket större. Det är skylttävlingar, föräldratävlingar, hejaramsetävlingar vid sidan av idrottstävlingarna. I år är det första året som a1:s klass får vara med och vi är lite nybörjare. Till exempel fattade vi inte att man skulle varit uppe på Stadion och markerat ut ett område för partytältet och grillarna (alla klasser har partytält och grillar) någon gång i januari, för platserna tar slut. Det fick vi reda på idag.

Vad göra? Jag åkte till brandkåren på jobbet och fick ut 20 meter utmärknings/avhysningsplastband samt fick pinnar och en sådan där gigantisk gummislägga med mig så jag skulle få ned pinnarna i backen (tack brandkåren). Upp till stadion för utmärkning.

Mycket riktigt fanns det inte mycket gräsmatta kvar men vi fick i alla fall en plats. Observera att det är i månadsskiftet maj/juni som tävlingarna går av stapeln… Ni kan ju tänka er hur vilsen jag kände mig när jag skulle stega in på stadion med en mördarstor slägga mitt bland alla friidrottstävlande barn och ledare och skulle liksom ”muta in mark”. -Udda.

* * *

Avdelning: Knepig sport, friidrotten. Grillar och tält och skyltar och…

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

[…] “ny värld” Liiiiiite kul är det ju. Dag efter annan söker folk på “ny värld”, jag gissar att de söker högre religiösa meningar och så hamnar de här hos mig och detta inlägg. […]

Pingback av “ny värld” «




Kommentera

