dubs in my heart
10 juni 2008, 19:08
Filed under: Fest!, Uncategorized | Etiketter: , , , , ,

 

Så har vi landat här hemma igen, eller skall jag vara helt ärlig så kom maken och jag hem redan igår kväll men idag har det varit skolavslutning så det skulle fixas med picnic, fram med rätt kläder, grovskrubbning av grabbarna och så vidare. Jag hade liksom räknat ut att det skulle finnas noll tid för inlägg igår. Men nu har vi landat på riktigt. So here I am.

Nåväl. Svärmor har blivit firad till de sextio som hon nu uppnått och vi har haft det jättetrevligt. Precis som Linda K sjunger ut i inlägget nedan

…cause Dublin can be heaven
with coffee at eleven
and a stroll in Steven´s Green
there´s no need to hurry
there´s no need to worry
you´re a king and the lady´s a queen…

…så har vi faktiskt haft oss en stroll in ”the Green” och varken hurry eller worry heller för den delen. Vi har njutit i stora mått. Här har champagnats på svärmors födelsedagsmorgon, destillerats och sippats whisky på Jameson Bros och *fy fan* pinats ned en läskig brun ölsörja på Guinness Bryggeri. Däremellan har det pubats och vinbarats.

Man skulle kunna tro att vi bara druckit men si där har ni fel, ty vi har ätit en massa också… och promenerat minsann, -lite i alla fall.

Vi bodde nästan OK (men inte mer än så…) så ni som läst min blogg tidigare vet att det är lite känsligt det där med hotellrum. Och för att ni skall finna full förståelse så säger jag ”långhårig heltäckningsmatta med suspekta fläckar”. Maken minsann, denna förvildade hippie, han gick omkring barfota han mitt på mattan i fläckarna, och så trodde han att vi skulle kelas sedan?! Jamen, -dog jag hellre?  Då var det tacksamt att i alla fall badrummet var fräscht så han kunde tvagas ordentligt. Summa summarum så bodde vi cirka 20 meter på fel sida om ”the stiletto in the ghetto”.

Shoppingmässigt har resan varit förvånansvärt lugn. Förutom det lilla faktum att jag sprang på ett par solisar på Arlanda (de var helt klart värda det). Jag var fab i Dublin och jag kommer vara fab hela sommaren ;-).

Resan avslutades uppe på ”Johnny Fox´s”, Irlands högst belägna pub (tre kullar upp typ) med gloggdancing och ett ”Wiskey in the jar”-band. Antagligen Irlands största turistfälla men en sjuhelvetes turistfälla om jag får säga mitt. Nu har jag varit där två gånger och det är helt enormt, kombinationen av vitlöksfrästa musslor, 60-åriga svärmödrar, gloggdancers och folklore är oslagbar!

* * *

Tilläggsfundering 19:15: Har någon något förslag på var jag kan lämpa av det här hulliga från Dublin? Kom just på att jag skall ju  för f-n stå på en strand í Side om TRE veckor!!!

Om ni inte förstod paniken: once again ”!!!”= TRE UTROPSTECKEN=STORPANIIIK!

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

