en otroligt trevlig promenix
15 juli 2008, 20:33
Filed under: Småfolket | Etiketter: ,

Stora pojken skall spela upp för grönt kort i morgon och det är tami…n inte som förr när en annan lyckades spela in ett kort i samma kulör. Nehej du, nu skall det puttas, chippas, gås en bana med kontrollant där man klarar minst 18 p på 9 hål och sist men inte minst ett omfattande teoriprov. (När jag gjorde motsvarande räckte det med att halvtaskigt fixa 50 m med 7:an och greja ett ganska lätt teoriprov).

Lång utläggning för att komma dit jag verkligen vill komma; det är trevligt att gå golfpromenader, så himla trevligt.

(Skall jag vara riktigt ärlig så får jag sådan lust att lägga mig på green och stryka armarna över den perverst kortklippta gräsmattan kolla upp i himlen, göra ”snöänglar” och smånoppra i gräset och kipittla med tårna men jag anar att det inte är riktigt så som de andra på golfbanan vill nyttja greenerna… -tyvärr.)

Stora pojken har således tränat en del innan uppspelet, därav mina promenader. Me like. Me play no more. Me just promenix. Me best at promenix.

-Så då håller ni en tumme åt min 10-åring i morgon?!

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

