-tråkigt
25 augusti 2008, 20:32
Filed under: Uncategorized | Etiketter: ,

Jaha. Denna urbota tråkiga jämställdhetsdebatt…

Det nya är då tydligen att lever man jämställt så blir man så urless på varann så man måste vara otrogen för att hålla gnistan uppe (ja, jag kan ha missförstått men efter att ha skummat artikeln var det det jag utläste).

Så j-la tröttsamt. Otrohet skulle alltså vara limmet i ett förhållande? Det jag sett av otrohet i min närhet har då fan aldrig utvecklat just någonting. Den otrohet jag sett har varit direkt avvecklande.

Har man ett bra förhållande har man det. Punkt. Då har man förmåga att både hålla jämställdhet OCH vara kvinna och man. Hur j-la svårt kan det vara?

Ber ödmjukast om ursäkt för alla svordommar men jag blir så irro när folk tror att jämställdhet är det samma som att man lägger sig ned och blir ett neutrum istället för att fortsätta vara kvinna och man. För övrigt blir jag väldigt irro på mig själv som orkar blir irro. -IRRO, IRRO, IRRO!

* * *

Uppdaterat 21:30; -Jajustja! De finns de som är Ok med att man flingar runt. måste det ju vara OK. Allt annat vore ju kontraktsbrott.

4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Ja otrohet är sååå fel!!!

När blir det lagligt med månggifte istället så vi slipper att vara otrogna? Tvåsamhet är gammalmodigt, trist och ett resultat av kyrkans förtryckar och antiglädje mentaltet!!!

Vem har sett ett hanlejon leva med endast en lejonhona och sitta och gulla och klia henne på ryggen? Varken jag eller David Attingborough ialf…

Kommentar av Pelle

Pelle; Så du och David är pals? Jag förmodar i ditt resonemang att det är lika ok för en kvinna att gifta sig med flera män som det är för en man att gifta sig med flera kvinnor? I så fall så kommer de flesta vara gifta med de flesta vilket i sin tur innebär att vi skall avskaffa kärnfamiljen och införa någon typ av sekter istället.

Känns lite besvärligt om du frågar mig 😉

Kommentar av Mo

Klart att jag och D är pals, vi lever ju verkligheten och inte en låtsasvärld där villkoren är dikterade av en förtryckarkyrka eller militanta feministpretton!

Visst kan det bli besvärligt… men det löser man ju genom att endast män får ägna sig åt månggifte!

Kommentar av Pelle

Pelle: Men… är det inte feministprettona som ligger på i det här fallet? Du har helt enkelt missförstått dem helt tidigare!

Kommentar av Mo




Kommentera

