Driving home for Christmas
22 december 2008, 18:32
Filed under: Nej! | Etiketter:

Thank God.
Så var sista arbetstimmen gjord och jag mitt hjärnförlamade nöt fick för mig att jag skulle ned på stan. Med bilen.
Pucko!

Allt för att få tag på två vita fina amaryllis att hänga så där fint uppochned med vita band i gardinstången i köket.

Rikspucko.vit-snittamaryllis1

6 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Mo is alive! En trevlig julnyhet så gott som någon :). Ha en riktigt god jul! Med hopp om fler bloggar framöver!

Kommentar av Weronica - En mammas dag

Wero: Joho så är det. Helknasigt, nu är det kul igen och jag har fått bättre distans till den gamla bloggen. Så då kör vi lite till så får jag se var det leder.

Kommentar av Mo

Men fint i fönstret blev det säkert. Här är det lugnt julpysslande – granen är just inlyft, pepparkaksskapelsen står på plats. Imorgon blir det den stora tömningen av julkartongerna och minimalismen får se sig om efter ett annat hem.

Var i din hemstad i helgen för första gången. Hälsade på svågerfamiljen som styrt kosan dit. Avslutade med fin promenad ute på Billudden.

God jul och kul att se att du skriver igen!

Kommentar av Marie

en sak till: Tittade faktiskt in här idag för att se om jag kunde hitta några silltips. Har du något favoritrecept att dela med dig, gärna gräddfils/creme fraichebaserad variant att röra ihop imorgon.

Kommentar av Marie

Marie: So sorry, såg inte din kommentar förrän nu. Silltipsen är det ju lite sent med men jag har en absolut favorit som dessvärre inte ens kan ta åt mig äran för. Men låt mig säga så här; Julens höjdare igen. Redan soprent, alla andra sorter finns det kvar av så det är ett betyg som talar för sig själv;

Tinas äppel- och currysill;
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=10362&a=151620

Spara länken och gör succé till påsk eller midsommar!

Kommentar av Mo

Tackelitack – den gjorde jag också liksom hennes senapssill. Allra först slut tog ändå den vitlöksgravade strömmingen. Dottern jämngammal med A1 har ju tyvärr gått och blivit gourmet och länsar strömmingsburken samt groväter av vår Saint Agur…..

Tack ändå för tipset – får se det som tankeöverföring.

Kommentar av Marie




Kommentera

