hjälp… snälla Ni.
27 december 2008, 17:42
Filed under: Irriterande, Mat | Etiketter: , ,

Efterrätter.

Skall man av någon anledning ranka en fin middags olika faser och rätter så kommer enligt mig efterrätten sist, inte bara i den rådande dagordningen utan även prioriteringsmässigt. Finge jag välja så väljen jag förrätt tre gånger om. Spänner någon ögonen i mig så kan jag faktiskt tänka mig att kasta in en huvudrätt också. Men efterrätt? Jag älskar det alltid när jag kommer på bjudning men när jag själv skall bjuda kommer jag mentalt väldigt sällan dit (ryggmärgen vill inte). Det blir *hej hopp* kanske en kladdkaka på sin höjd.

Men nu är läget annorlunda. Vi är tre familjer som traditionsenligt firar nyår tillsammans. Värdfamiljen fördelar vem som skall göra vad, och som av en j-la liten händelse så *tram-pam-pam* så föll efterrätten på oss. Och ni skall veta att de njuuuuuter. De gnuggar sina små labbar och undrar vad för roligt det skall bli av det här då… det är NU mina kära vänner som ni måste hjälpa mig;

  • något urgott
  • något som en bakerska from hell kan fixa
  • något imponernade men nätt i form

Har ni något förslag i närheten av min kravlista så tackar jag gärna och tar emot. För vi vill ju inte att Mo gör bort sig, eller hur?

Nu: GUITAR HERO AEROSMITH!

5 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Vi tänker nog bjuda på denna skapelse. http://www.ragazze.se/2006/09/24/vit-chokladpannacotta-med-bjornbarsmousse/
Vacker och garanterat god. Pannacotta är ju hur enkelt som helst att göra. Björnbären blir dessutom våra egna från trädgården.

Faller inte den dig på läppen kolla runt bland deras nyårsmenyer. Tjejerna är super!

Kommentar av Marie

Marie: Tack! Penna och papper framme!

Kommentar av Mo

man måste anstränga sig lite… vid dylika tillfällen. inte förlita sig helt på ….
Kanske något grillat???

Kommentar av Roger

Roger (punkt): Travar med kokböcker hjälps inte en sådan här gång. Vi letar faktiskt idogt och försöker. Men i bloggvärlden bakas det (när vi inte äter skumtomtar…) och alla uppdaterade. Bästa kunskapskällan!

Grillat?! Nu hör jag dig extremt dåligt. Gå och pyssla om U och barnen istället för att surfa, det är lite för avancerad teknik för dig.

Kommentar av Mo

[…] Ångesten var svår, än värre blev den när självaste värden för Nyårsfestligheterna brutit si… Där sket det sig att använda något av era recept, då hade jag fått äta upp det hela nyårskvällen. Så jag tog Per Morbergs hand och tänkte att det får bära eller brista (jäklar vad snabbt gelatin stelnar *huh*). Jag hann grina en liten tår också under kreerandet, precis som brukligt. […]

Pingback av Vad blev det då? «




Kommentera

