sista dagen på ledigheten
07 januari 2009, 12:15
Filed under: Familj | Etiketter: ,

I morgon är det dags att bege sig till jobbet igen, eller förresten jobbar gör jag idag med, men hemifrån. I vanlig ordning har de charmerande ”planörerna” vid skolan slagit till med en planeringsdag/studiedag som första dag efter vinterlovet. Frågar ni mig så tycker jag faktiskt de borde kunna klämma in en sådan dag på någon av klämdagarna som funnits mellan jul och trettonhelgen alternativt tagit den senare på terminen när barnen är i större behov av en miniledighet. Men så jobbar jag inte i skolvärlden heller så jag förstår väl inte helt enkelt…

Hur som helst är dagen fantastisk med klarblå himmel och ett lagomt gäng minusgrader. Grabbarna är på hockeyplan och ”kör” som de kallar det. Jag var nyss dit med lite fika till dem och undrade om de kanske skulle komma hem och värma sig lite? Jag fick två blickar tillbaka som beskrev mig som helt kokobello.

”Mamma, det är sista dagen på lovet, idag vill vi ”köra” tills kvällsmaten!

Avdelning: Och var är det för skillnad jämfört med de övriga lovdagarna? Aja, jag skall vara glad som har två grabbar som älskar att vara utomhus.

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

