Resor i jobbet
14 januari 2009, 20:15
Filed under: Familj

Jag reste massor i mitt förra jobb, till praktiskt taget jordens flesta hörn (kan en glob ha hörn?), det var självklart mycket intressant men jag gillade inte att vara långt hemifrån, var jag i Asien kunde jag få småpanik just över att distansen hem var så lång.

Jag reser en del nu också men nu snackar vi bilresor i mellannorrland. Behärskade distanser. Stilla stadshotell med säljare i matsalarna. Ett nytt sätt att resa i jobbet för mig. Ett bra och mer familjeanpassat sätt. Men så har vi alla runt omkring som undrar om jag inte saknar de gamla resorna, då säger jag nej och då tittar de på mig blinkar till och säger neheeej och så ser jag att de tänker ”jomenvissthörru”. Senast idag var det två som inte trodde mig.

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

så du är inte avundsjuk på min fru då som just nu är på byggmässa i München?

Sedan är ju det så att man inte alltid behöver tänka på sig själv, tänk på hur lugnt och skönt din make kan ha det (som jag just nu har) när han är ensam hemma när du är borta på långa resor…

tjohoo

Kommentar av Pelle

Jag tror dig – jag lovar 🙂

Kommentar av hedgehog-sara

Pelle: Jo den vinkeln har maken också lagt fram…

Hedgie: Tack!

Kommentar av Mo




Kommentera

