Inga småbarn längre
21 januari 2009, 20:05
Filed under: Irriterande | Etiketter: ,

Bästa sättet att veta att man inte har så hemskt små barn längre är det faktum att man blir mer och mer lättirriterad i situationer med stimmiga små runt omkring en.

På tåget både till och från Östersund testades mitt tålamod vad gäller både ljud och energi, jag märkte att jag till slut nästan försökte hypnotisera föräldrarna; ”se för böveln till att få tyst på billeksaken innan jag kliver fram och stampar på den”. Men jag vet ju hur det är, tålamodsnivån är en helt annan när man är småbarnsförälder, förmodligen hörde de inte ljudet alls eller så prioriterade de att pojken satt på sin sin plats och *hepp* väsnades med sin leksak när kanske alternativet är en hysteriskt ledsen eller tokaktiv pojke. När jag tänker efter så är det nog så. Tänker jag efter igen så vet nästan att det är så.

… jag har ju faktiskt haft irriterande och ljudliga småpojkar själv.

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

