Jag tränar på att våga se på hockey
08 mars 2009, 20:57
Filed under: Familj

”Uppå denna hala is spelar mammas gullegris!”

Den skall jag tokvråla nästa söndag 09:00 på Läkerol Arena. Eller kanske inte.

Troligen hittar ni mig vid nämnd tidpunkt bakom läktaren knaprandes roliga piller från torget. Usch, jag blir så himlans nervös. Inte nervös för om det skall bli vinst eller inte, jag blir så jäkla nervös för att någon skall göra något knas som denna sedan kanske får tråkningar för. Men så vet jag ju att grabbarna i det här laget inte skulle tänka tanken och lugnar mig ett uns. Men sen kommer nervositeten tillbaka och jag mår illa.

Så… hej stortorget i Gävle, var saluförs typ valium?

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

jag är skiträdd att sonen ska skada sig, ännu mer sen han bröt handleden i somras när vi var i Leksand. Jag vill skrika ”INTE TACKLAS” – men det går ju inte… och om någon tacklar fult på min son vill jag slänga en puck i skallen på honom.

Kommentar av hedgehog-sara

Hedgie: Ja, den biten kommer nästa år för oss, U11 är fortfarande utan tacklingar. Jag kan tänka mig tanken och jag antar att det bara är att vänja sig inföör nästa säsong. Men vi var och kollade på innebandy för småtjejer i helgen och jag tror jag såg fler skador där på tre timmar än vad jag sett på 5 säsonger hockey sammanlagt. verkar farligt att idrotta över huvud taget…

Kommentar av Mo




Kommentera

