Update *fotchocken*!!!
19 mars 2009, 19:32
Filed under: Ja!, Nej! | Etiketter: , , ,

Tja.

Tja igen, ja.

Natten gick hyfsat med ett par (deux) Ipren. Dock konstaterade maken och jag att jag nog borde till farbror doktorn idag. Foten såg allt annat än trevlig ut och möjligheten att stödja var minimal. Men iväg till jobbet skrudad i de nya löpardojorna (det enda som nästan gick på). Fick en tid på Hälsocentralen 10:30.

Åkte dit, ja, jag körde. I morse slog det mig att jag skadat mig på bästa tänkbara sätt, vänster fot och jag som har automat på min bil. Tänk vilket krångel det kunde ha blivit…

Väl där möts jag av frågan ”Ja, hur tror du jag kan hjälpa dig på bästa sätt idag?”. -Jamenjamenjamen… inte f-n vet jag! Det är INTE jag som är doktor av oss två, eller har jag missat något?

Nåväl, jag får fram att jag trillat illa och tror jag skickat ett ledband, jag vill att han kollar så det inte är något värre, sen skulle jag vilja ha något att stödja på, vad sägs om ett par kryckor…typ?

Så blev det fotbesiktning. Aj-aj-aj säger läkaren och klämmer på, Aj-aj-aj säger jag som svar. Han är inte nöjd med vad han ser och hur jag reagerar. Ett eller två ledband av, möjligen ett lite strimlat ELLER så är det ett brott eller spricka. RÖNTGEN blir utvärderingen. Helt OK för mig. Vill ju veta… ända tills han säger; ”är det något av det sistnämnda får du förbereda dig på att läggas in och opereras idag eller imorgon”. *Gaaah, småsvimmning igen!*

Jag skall INTE sövas och därmed INTE opereras. Sövning är en sådan fobi så ni aaaanar inte, vill inte, skall inte, kommer inte.

Röntgen går bra och nu sitter jag här med vad man då får förmoda ett eller två avslitna ledband i foten. Det ser ut som om det sitter en boll limmad på min fotknöl, höger knä är helt  lila och svullet det med men skrapsåren ser inte alls lika illa ut som igår.

Totalt sett tror jag att jag kom ur det här på ett ganska bra sätt.

Så var det det där med kryckor: Nya rön: -inga kryckor och inget stödbandage, foten skall tränas så fort som möjligt. F-N!

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Krya på dig. Låter konstigt det där med att inte få använda kryckor- Är det verkligen så?

Kommentar av Liss

Liss: Tydligen är det så. Tack för krya på mig, det hjälper!

Kommentar av Mo




Kommentera

