Mitt bästa rum
21 mars 2009, 16:36
Filed under: Familj

Idag har vi röjt på den inglasade altanen, ja kalla den pensionärskuvös om ni vill, men bor man som vi gör så behövs den (vill vi ha utevaro har vi ju faktiskt terassen, bryggan och altandäcket att ta till så det går ingen nöd på oss, vi har inte glasat in oss helt).

Nu är kuvösen som bäst, snön ligger fortfarande ett par decimeter djup utanför men solen värmer och i kuvösen är det lagom varmt. I dag röjde vi och gjorde fint, ut med de första planteringarna, möblerna torkades och ett påskris kom på plats. I år blev det svarta, vita, gråa och limefärgade fjädrar.

Påskris är ju om man får vara helt ärlig ganska fult men så är det ju det där med  traditioner. Traditionen att vårda hos oss är att jag och grabbarna (utan pappa) går till skogs och så får de såga, knipsa och ”kniva” ris hejvilt, alla vapen är tillåtna.

Så nu är kuvösen fin och redo att användas. Bilder kommer. Jag saknar just nu mitt PS Elements men tills dess får ni fantisera ihop en ren och trevlig pensionärskuvös.

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Kuvöser på höghus tycker jag är fasansfulla. Många har spetsgardiner i dem. Kräksvarning. Hoppas er är bättre, väntar på bilder.

Kommentar av Liss

Liss: Oj, nu blev jag nervös och måste genast slita ner mina spetsgardiner…
😉

Kommentar av Mo




Kommentera

