Ett steg före… eller läs ett par år försent
23 mars 2009, 19:03
Filed under: Vardag | Etiketter: , ,

Jag har skrivit om det förr. Jag blir lika förvånad över min pollenallergi varje år. Pang är den där och det är ingen liten nätt variant som lätt kan förbises med lite puff i näsan eller så. Jag däckar i en och en halv månad.

Detta har smugit sig på de senaste 5 åren, jag antar att det är därför jag liksom inte förlikat mig med att jag är pollenallergiker, vem blir det i vuxen ålder? Tydligen jag. Kombinerat med astman som jag har blir situationen så blääk så ni anar inte.

Varje år så svär jag sedan över att jag aldrig gjort någon riktig utredning så jag vet vilka pollen jag är allergisk mot och hur jag borde medicinera på bästa sätt. Kanske jag till och med skulle behöva en sådan där mirakelspruta?

Men så i år, hos nya företagsläkaren slängde jag ur mig frågan och vips har jag en tid på onsdag. Det skall bli riktigt intressant att se vad testen visar. Kanske jag sedan kan få veta hur jag skall medicinera och kanske, kanske få njuta av våren som i fornstora dagar?

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Jag gissar att du är allergisk mot bräckt vatten från översvämmade åkrar…

Kommentar av Pelle

Pelle Pluttman: Just nu ‘är jag allergisk mot fruset vatten i flinform som landade ”en masse” på vår gräsmatta igår. 1 dm i Gävle. 3 dm lokalt på MIN tomt.

Och nä, du kommer aldrig kunna köra över mig med den, jag föredrar ALLTID salt vatten före bräckt. Är man uppvuxen i Frösakull så är man!

Kommentar av Mo

*Flinform*?
Hånflinande flingor, så är det.

Kommentar av Mo




Kommentera

