KÖK
29 mars 2009, 17:26
Filed under: Köksresan | Etiketter:

Vi går i köksfunderingstankar, det är närmre nu än någonsin eftersom vi ser att vi kan nyttja det berömda ROT-avdraget då vi är tvugna att riva upp hela trossbotten, gräva ur och fixa helt nytt (huset är från 1860 och golvet likaså…). ROT-avdraget verkar vara fina grejor; 2 x 50 000 kronor, -ka-ching!

Så idag började jag på allvar surfa runt på olika kökssidor. Och drabbades av både ångest och huvudvärk. Shit vad mycket och shit vilken beslutsångest. Jag tror jag skall göra mig en idépärm för att sortera alla intryck.

En sak har jag dock redan hunnit bli kär i; -betongbänkskiva! Någon som har erfarenhet av slittålighet och fläckkänslighet på en sådan?

* * *

Avdelning: Jobbigt innan man ens har hunnit börja…

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

pioneer woman lade precis ut en guide till alla olika bänkytor de har i sina hus, kan vara värt en titt. Hon har visst betong någonstans.

http://thepioneerwoman.com/homeandgarden/2009/03/countertops-a-comparison/

Kommentar av Therese

Therese: ÅH! tackar så hemsk mycket, jag skotar dit!

Kommentar av Mo




Kommentera

