Dagens ekonomiska händelse
04 april 2009, 18:18
Filed under: Familj | Etiketter: ,

Så när vi sprang, se nedan, så låg där plötsligen en hundring och en femtiolapp på vägen. Jag plockade upp dem och sprang ikapp den barnfamilj vi någon minut innan mött. I mitt huvud hade den lilla killen tappat sina julklappspengar och så får det ju inte vara.

Så kom jag tillslut ikapp, log, torkade bort svetten, räckte över pengarna med ”det måste varit ni som tappat dessa”. ”Ma-haaa? Uu-huum” och så en hand som tog pengarna. Inte ens ett tack.

Så sprang jag tillbaka till maken som väntade. ”Dom tog pengarna utan att tacka” sa jag. Maken himlade med ögonen. Jag gav honom svarta ögat och undrade om han skulle behållit pengarna, ”skitlätt” blev svaret. Men om någon kanske filmat då, fortsatte jag. ”Och?” till svar.

”Men S… 150 kronor är ingen skillnad för oss ju…”.

”Jo, just nu är vi 150 kronor fattigare!”

* * *

Avdelning: Måste tuffa upp mig.

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

det kanske inte ens var deras pengar… 😉

Kommentar av hedgehog-sara

Hedgie: Jag misstänker att det kanske var så…

Kommentar av Mo




Kommentera

