En ljuvligt jobbig dag
04 april 2009, 17:49
Filed under: Ja!

Vädret! Vad kan man säga? 17 grader inne i stan och här ute vid bistra kustbandet har vi faktiskt haft runt 14-15 grader.

Vi började dagen med en 16 km joggtur, min onda fot läker i rekordfart och jag har inga problem att belasta den (rakt) alls. Foten är inte alls stor längre utan det är bara en tydlig ”kula” vid fotknylan där läkaren förklarat att ledbandet rullat ihop sig. Vid vridning känns det förvisso ordentligt och visst är det lite vingligt. Men glädjen över hur fort jag kommit på benen efter detta djupdyk  är stor. Det går inte fort men jag kan lalla på.

Så vi drog på en tur, och jag tror jag gapade över lite för mycket orkesmässigt. För första gången på åratal fick jag stanna och gå, inte en gång utan TRE gånger.  16 kilometer kräver mer träning.

Så kom första ordentliga pollenattacken under eftermiddagen och nu sitter jag här och snörvlar samtidigt som det rinner tårar på kinderna och jag funderar på om det springer småmyror i tårkanalerna men på måndag får jag  min älskade kortisonspruta så det skall blir jätteintressant att se vilken skillnad den gör. Någon som provat?

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

